מפות ומדידות

תוכניות ומפות במדידות – במה מדובר?

מפה היא ייצוג של כדור הארץ או חלק ממשטח כדור הארץ מצויר על משטח שטוח.

מהי מפה?

מפות נוצרות באמצעות סוגים רבים ושונים של נתונים, כולל צילומי אוויר, תמונות לוויין, מידע טופוגרפי ונתוני GPS.

מפות יכולות לשמש למטרות רבות, כגון: תכנון תחבורה, תכנון עירוני, סיוע באסון ויישומים צבאיים.

מפה היא ייצוג של ישות פיזית, פוליטית או גיאוגרפית על משטח שטוח.

מפה משויכת בדרך כלל לדברים הבאים:

– פני השטח של כדור הארץ, שיכול להיות מיוצג על ידי נייר או מדיה דיגיטלית.

– קבוצה של קווים על פני השטח המייצגים מאפיינים גיאוגרפיים כגון כבישים, נהרות ורכסי הרים.

– סמלים המייצגים אובייקטים פיזיים שונים כגון מבנים ופארקים.

– טקסט לזיהוי מיקומים ולספק הנחיות.

– סרגל קנה מידה להצגת מרחקים בין נקודות במפה לבין מקבילותיהן בעולם האמיתי.

1. מפת סקרים טופוגרפית

מדידות היא האומנות והמדע של קביעת המיקום הארצי או התלת מימדי של נקודות ואת המרחקים והזוויות ביניהן.

מיפוי פוטוגרמטרי מציג מגוון של מידע על אזור נתון, כולל מאפיינים טבעיים כגון הרים, עמקים ונהרות, מאפיינים מעשה ידי אדם כגון מבנים, כבישים ומסילות ברזל, וכן קווי מתאר המציגים גובה. המפה יכולה להראות גם מאפיינים אחרים כגון כיסוי צמחייה.

מפת סקר טופוגרפית היא מפה שנעשתה באמצעות סקר טופוגרפי. סקרים טופוגרפיים משמשים לאיסוף נתונים המשמשים לאחר מכן להפקת מפות של פני כדור הארץ. הנתונים שנאספו כוללים את גובה השטח והגבהה של מאפיינים טבעיים ומעשה ידי אדם.

2. מפת התנאים הקיימים

מדידה היא תהליך של מדידה ומיפוי מאפיינים של חלקת אדמה. זוהי טכניקה המשמשת ליצירת מפות ותוכניות המציגות את המיקום וההיקף של משאבי טבע, כגון מינרלים, מים או עץ.

מפה היא ייצוג של פני כדור הארץ המצויירים על משטח שטוח. מפות מבוצעות בדרך כלל על ידי יצירת מפה מדויקת על נייר אשר מוקרנת לאחר מכן על הקרקע או על משטח אחר בקנה מידה מתאים. תכנית היא ציור המייצג אובייקטים תלת מימדיים בדו מימד. תכניות משמשות לרוב לייצוג מבנים או מבנים אחרים שתוכננו על הנייר אך טרם נבנו.

מפות של תנאים קיימים הן מפות המציגות את המאפיינים הפיזיים של נכס, כגון צורתו, גבולותיו ומבנים. לעתים קרובות הם נוצרים מתצלומי אוויר או מהערות שטח של מודדים.

מפת התנאים הקיימים משמשת ליצירת מפת סקר. מפות סקר מציגות את המיקום והגודל של כל המבנים בנכס, לרבות גדרות, קירות, שבילי גישה ומבנים אחרים. זהו מסמך חשוב עבור אנשים שרוצים לקנות או למכור נכס.

3. מפת תצלומי אוויר

מפת תצלומי אוויר היא מפה של משטח הנובע משימוש בצילום אווירי. צילום אווירי הוא טכניקה המשתמשת במטוס או בלוויין כדי לצלם תמונות של הקרקע.

צילום אווירי שימש למטרות רבות, כולל מיפוי, סיור ואכיפת חוק. ניתן להשתמש בו כדי להראות את הצורה והצורה של האדמה, וניתן להשתמש בו גם כדי להציג דפוסים בצמחייה או מאפיינים אחרים על הקרקע.

מה זה אורתופוטו? צילום אוויר הוא טכניקה של צילום תמונות ממיקום מוגבה. סוג זה של צילום שימש לראשונה במאה ה-19, והוא נמצא בשימוש עד היום. צילומי אוויר נלקחים ממטוסים, מסוקים או סוגים אחרים של מטוסים. צילומי האוויר משמשים לאחר מכן ליצירת מפות, תוכניות וסקרים למטרות שונות.

לצילום אווירי יש יישומים רבים בפרויקטי מדידה. אחד מהיישומים הללו הוא יצירת מפות צילום עבור מודדי קרקע שישמשו לעבודתם. ניתן ליצור מפת צילום על ידי צילום תצלומי אוויר ממטוס או מסוק ולאחר מכן שימוש בתוכנת פוטוגרמטריה כדי לחבר אותם יחד למפה שניתן להדפיס על נייר או לצפות על צג מחשב.

4. מפת סקר גיאופיזית וסיסמית

תהליך המיפוי חשוב מאוד בענף המדידות. זהו הצעד הראשון בהבנת האתר ומה הוא מציע. ניתן להשתמש בו כדי להעריך את הפוטנציאל של אתר, לזהות ולתעדף יעדי חיפוש, להגדיר מיקומי קידוח ולתכנן מתקני ייצור. מידע נוסף על מפות ומדידות באתר surveyor10.co.il של חברת מודד מוסמך היכנסו.

טכניקת המדידה הנפוצה ביותר היא הסקר הגיאופיזי. הסקר הגיאופיזי הוא טכניקת חקר לבירור הרכב תת הקרקע של כדור הארץ, על ידי מדידת הקרינה האלקטרומגנטית הטבעית הנובעת ממנו. הנתונים שנאספו מסקר מסוג זה משמשים ליצירת מפות ותוכניות של פני כדור הארץ.

סקרים גיאופיזיים וסיסמיים נערכו כבר שנים רבות, אך רק בשנים האחרונות ראינו עלייה משמעותית בשימוש בהם. הסיבה לכך היא שאנו יכולים כעת להשתמש בהם כדי להבין טוב יותר איך נראה הפלנטה שלנו, מה שהוביל לתגליות חדשות שמתגלים כמעט בכל יום.