מדוע אנו זקוקים למכונות לטיפול פנים וכיצד הן פועלות בפועל?

מבוא: מהי מכונת זיהוי פנים וכיצד היא פועלת בפועל?

זיהוי פנים היא טכנולוגיה המשמשת לזיהוי או אימות של אדם מתוך תמונה דיגיטלית או פריים וידאו ממקור וידאו. מכונת זיהוי פנים משתמשת באלגוריתמים של ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה כדי לזהות ולאמת את זהותו של האדם.

ישנם מקרי שימוש רבים במכונות זיהוי פנים. חברות כמו פייסבוק, גוגל ואפל משתמשות בטכנולוגיה זו כדי לתייג תמונות בפלטפורמות מדיה חברתית. הבנקים משתמשים בו כדי לאמת עסקאות עם לקוחות. שדות תעופה, קניונים ומקומות ציבוריים אחרים משתמשים בו גם למטרות אבטחה.

מכונות זיהוי פנים משמשות לצורכי זיהוי. הם משמשים לזיהוי זהות של אדם על ידי התאמת תווי פניו למאגר של פרצופים. מכונות אלו פועלות על ידי סריקת הפנים ולאחר מכן מיפוי שלה על גבי תבנית לצורך השוואה.

זיהוי פנים הוא אחד הכלים החשובים ביותר באכיפת החוק, והוא נמצא בשימוש כבר עשרות שנים. הוא משמש גם במערכות אבטחה כדי לפקח על מי שנכנס לבניינים ולזהות פושעים או חשודים מבוקשים כאשר הם מזוהים בצילומי מעקב.

הקדמה: מהו זיהוי פנים ואיך זה עובד?

זיהוי פנים הוא מערכת ביומטרית המזהה אנשים לפי תווי הפנים שלהם. זהו סוג של זיהוי תבניות, כלומר הוא משתמש בתמונת קלט ומשווה אותה לאחרים במסד הנתונים שלו. זיהוי פנים יכול לזהות אנשים בזמן אמת ובאופן אישי, כמו גם בתמונות או בווידאו.

ישנם שני סוגים של מכונות פנים:

1) זיהוי פנים: כאשר המכשיר מזהה פרצופים מתמונת קלט ומוציא את הקואורדינטות שלהם

2) זיהוי פנים: כאשר המכונה מזהה פרצופים מתמונת קלט ומוציאה את זהות האדם

זיהוי פנים הוא תהליך של זיהוי אדם על פי פניו. זהו סוג של זיהוי ביומטרי, כלומר הוא משתמש בנתונים ביולוגיים כדי לזהות מישהו.

טכנולוגיית זיהוי פנים יכולה לשמש למטרות רבות, כולל אכיפת חוק, ניטור בגבולות ומניעת גניבת זהות. נעשה בו שימוש במגוון רחב של תעשיות כמו בידור ובנקאות.

כיצד אנו משתמשים בנתונים של מכונות פנים נגדך

מכונות זיהוי פנים הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות. הם משמשים במגוון רחב של הגדרות, מאכיפת חוק ועד לחנויות קמעונאיות. הטכנולוגיה הייתה נושא שנוי במחלוקת בשל השימוש בה באכיפת החוק, כאשר אנשים רבים אמרו שהיא מפרה את זכויות הפרטיות.

נתוני מכונת הפנים נאספים על ידי צילום תמונות של פנים של אנשים ולאחר מכן שימוש באלגוריתמים כדי להשוות אותם עם תמונות אחרות. לאחר מכן, נתונים אלה מאוחסנים ומשמשים למטרות זיהוי.

מכונות אלו הועילו לאכיפת החוק לזהות פושעים או חשודים מבוקשים, אך יש להן גם חסרונות. לדוגמה, התוכנה יכולה להיות מוטה נגד קבוצות מסוימות של אנשים כמו מיעוטים או נשים צבעוניות מכיוון שהאלגוריתמים אינם מושלמים.

הצד האפל של שימוש במכונת פנים ללא התחשבות נאותה ופיקוח אנושי

מכונות פנים אינן טכנולוגיה חדשה. הם קיימים כבר למעלה מעשור. אבל עם עליית הבינה המלאכותית, מכונות הפנים הופכות למיינסטרים ונפוצות יותר בחיי היומיום שלנו.
למידע נוסף בתחום של מדוע אנו זקוקים למכונות לטיפול פנים וכיצד הן פועלות בפועל? מומלץ לבדוק כאן: law-for-law.co.il

הסיבה לכך היא שמכונות פנים יכולות לשמש לזיהוי אנשים ורגשותיהם על ידי ניתוח האופן שבו הם נראים או מתנהגים. מידע מסוג זה הוא בעל ערך רב לחברות שרוצות לשפר את שירות הלקוחות שלהן וליצור חוויות מותאמות אישית לכל לקוח בנפרד.

אבל לטכנולוגיה הזו יש גם את החיסרון שלה. לדוגמה, חברות מסוימות משתמשות בתוכנת זיהוי פנים כדי לנטר עובדים על מנת להעריך את רמות הפרודוקטיביות שלהם ולקבוע אם הם עובדים קשה מספיק או לא. זה אולי נראה כמו רעיון חדשני אבל למעשה הוא מפר את חוקי זכויות האדם כי הוא פוגע בפרטיות ובזכויות חופש הביטוי.

כיצד ממשלות משתמשות בכלים אלה כדי להגן על הציבור?

מכונות לטיפול פנים הן מכשירים שיכולים לנתח את העור ולספק המלצות לשיפורו. הם משמשים גם על ידי ממשלות למעקב אחר פושעים.

תוכנת זיהוי הפנים אינה מושלמת. זה לא מדויק והדיוק של התוצאות תלוי באיכות התמונה.

תוכנת זיהוי פנים היא כלי רב עוצמה שניתן להשתמש בו למטרות רבות. זה יכול לעזור לרשויות אכיפת החוק לזהות פושעים, זה יכול גם לעזור לעסקים לזהות את הלקוחות שלהם.

ממשלות משתמשות בתוכנת זיהוי פנים בדרכים שונות. בסין משתמשים בו כדי להגן על הציבור מפני פשיעה על ידי זיהוי אנשים שביצעו פשעים בעבר ואוסרים עליהם משטחים ציבוריים כמו שדות תעופה. בארצות הברית משתמשים בו כדי לאתר ילדים ומבוגרים נעדרים וכדי לזהות מהגרים בלתי חוקיים בגבולות הלאומיים.