איך גוזמים עצי הדר ומתי

איך גוזמים עצי הדר ומתי?

גיזום נכון יעזור לעצי הדר לצמוח בריא ולייצר יותר פירות. מאמר זה עוסק בזמן הטוב ביותר לגזום עצי הדר.

כיצד לגזום כראוי עץ הדר ולוודא שהוא ימשיך לגדול בריא

עצי הדר הם סוג של עץ פרי הגדל על פריו. ניתן לגדל אותם באקלים רבים והם בחירה פופולרית עבור בעלי בתים. עצי הדר גדלים כשענפיהם קרובים לקרקע, מה שהופך אותם לפגיעים למחלות ומזיקים שעלולים לתקוף בקלות את שורשי העץ.

איך גוזמים עצי הדר ומתי? חשוב לגזום עצי הדר בזמן הנכון של השנה. גיזום צריך להיעשות בחורף ובתחילת האביב, כי אז לעץ תהיה מספיק אנרגיה להצמיח עלים ופירות חדשים.

מהי הדרך הטובה ביותר לגזום ומתי כדאי לעשות זאת?

גיזום עצי הדר היא משימה הכרחית לבריאות העץ. במאמר זה נדון כיצד לגזום עצי הדר ומתי כדאי לעשות זאת.

הצעד הראשון לגיזום עצי הדר הוא לזהות איזה סוג של הדר יש לך. למשל במקרה של גיזום עץ זית טכניקות הגיזום משתנות בהתאם לסוג העץ ודפוס הצמיחה שלו. לדוגמה, אם יש לך עץ לימון מאייר, תצטרך לקצץ כל זרעים חדשים לפני שהם יתארכו מדי.

זה יעזור למנוע מהעץ שלך להיות עבות או צפוף מדי

לעומת זאת, אם יש לך עץ אשכולית, הוא זקוק ליותר אור ולכן הסרת כמה ענפים שמצלים על ענפים אחרים יכולה לעזור לקדם צמיחה נמרצת יותר בעתיד.

אם אתה רוצה שפרי ההדר שלך יהיה מתוק יותר, אז גיזום עצי הדר הוא תהליך של הסרת ענפים מתים וחולים, דילול החופה כדי לאפשר חדירת אור והסרת עודפי ניצנים. ישנן דרכים רבות ושונות לגזום עצי הדר.

הזמן הטוב ביותר לגזום עצי הדר הוא בחודשי החורף כאשר הם רדומים ואין סיכוי לנזקי כפור. במקרים מסוימים, כדאי להמתין עד לאחר פריחת העץ על מנת לקבל הפקת פירות מירבית.

למה צריך לגזום עצי הדר?

עצי הדר נגזמים כדי לשלוט בגודלם. הגיזום נעשה כדי לשמור על מבנה העץ, לשפר את ייצור הפרי ואיכותם ולהפחית את הסיכון לנזקים מרוחות עזות או סופות קרח.

גיזום עדיף לעשות בחורף או בתחילת האביב לפני שהעץ מתחיל לגדול. אם אתם מחפשים חברת גיזום עצים במרכז פנו עכשיו לאומן הגיזום המומחים בגיזום וכריתת עצים.

עצי הדר נגזמים כדי לשמור על צורה טובה, כדי להסיר איברים מתים, כדי לשלוט בגודל העץ, ובמקרים מסוימים, כדי לעזור בייצור פירות. יש לגזום עצי הדר בחורף או בתחילת האביב לפני תחילת צמיחה חדשה.